Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2013. január 1., kedd

Újévi edzésmódosítások

Boldog új évet! :) Hát elkezdődött 2013 és én tele vagyok nagy reményekkel és óriási fejlődni akarással.
Az év utolsó napjai itthon edzéssel teltek, kicsit túlzásba is vittem a kardiót. Terem híján nehéz lefárasztani magamat, ezért régi bodyrock edzésekhez folyamodtam. Nagyon élveztem mindegyiket, csak az a bökkenő, hogy jobb lenne izomépítéssel foglalkozni. Heti 4 intenzív saját testsúlyos edzést tartok mióta szabin vagyok. Sok. Le kellene csökkentenem kettőre vagy háromra. Egyet lehet otthon, hétvégén, a másik kettőt pedig beilleszteni hét közben. A vasak és a súlyok eléggé hiányoznak, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a héten még, dacolva a hideggel bemegyek a terembe. Meglátjuk, mennyire leszek nekikeseredve. Végiggondoltam a következő hónapot és figyelnem kellene az alábbi dolgokra:

  • Mint mondtam, csökkentenem kellene a magas intenzitású edzéseket 
  • Heti egyszeri alkalomra csökkenteni a fekvőtámaszos edzések számát és helyette súlyokkal edzeni felsőtestre egy darabig
 A heti edzéseimet az alábbi leosztásban szeretném:
  • Hétfő:láb/edzőterem
  • Kedd: pihenőnap
  • Szerda:láb/edzőterem+ ZWOW
  • Csütörtök: otthoni fenékformálás és hasizom
  • Péntek:láb/edzőterem
  • Szombat: könnyed otthoni edzés (hasizom, Rubint Réka, egyebek)
  • Vasárnap: ZWOW
Aki soknak találja a lábedzésemet: nem vagyok még azon a szinten, hogy 30 kilókat emelgessek. 13,5 kg-al a vállamon guggolok, mert a hátam és a vállam nem elég erős. Nincs guggolóállvány a teremben, és nekem (ha épp nincs ügyes kis segédem) minden alkalommal le kell vennem a súlyokat a vállamról. Ilyen erős pedig nem vagyok. Tehát amíg nem tudom nagyobb súllyal terhelni a lábaimat, tartom a heti 3 lábedzést és a lábam szépen izmosodik. :)
Az elmúlt napokra visszatérve.  Vasárnap a jó öreg 550 ismétléses edzést vettem elő és kevesebb, mint 27 perc alatt végigcsináltam. Szilveszter napján nem akartam túlzásba vinni, ezért a "Hands free" videó lett a kiválasztott, ami egy 20 perces intervallum edzés. Ezt már egyszer megcsináltam, beszámoltam róla ebben a bejegyzésben.
Holnap ZWOW lenne soron, folytatnom kellene, mert mióta itthon vagyok, nem haladok a sorban. A 31-es számú következik:


2 Comments:

Flóra
2013. január 14. 10:27  

Szia!
Nem gondoltál rá, hogy ne a válladra tedd a súlyt (back squat), hanem előre (front vagy goblet squat)? Sokkal kevesebb súly is nagyobb terhelést jelent, és nem gond a le- felvét.

Üdv: Flóra

Noémi
2013. január 15. 19:26  

Gondoltam rá, de még sosem próbáltam. Talán mert nem hittem, hogy meg bírom tartani. A következő edzőtermes napomon kipróbálom. :)

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012