Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2012. augusztus 31., péntek

Supergirl visszatér

A szerdai pihenőnap után a tegnapi szabadságolós napom kicsit lustán indult és elég nehezen tudtam rávenni magam az edzésre. Tapasztalatból mondom, könnyű ellustulni. A torna nálam napi rutin és furcsa, ha meg se mozdulok. Mégis: ha nem lennének céljaim, rajtam is erőt venne a lustaság.
Harminc percnyi fenékformálós, földön fetrengős torna után nekiálltam a kiszemelt Zuzana videónak. Igen ám, de emlékezetből, mert lusta voltam csak ezért bekapcsolni a gépet. Egy gyakorlat kivételével minden stimmelt:

  • Felugrás a magasba, majd guggolóhelyzetbe leérkezés (ehelyett)
Nem bánom a cserét, ez a gyakorlat jobban megdolgoztatta a lábaimat, mint az eredeti. Magáról az edzésről annyit, hogy utána eléggé szupergörlnek éreztem magam. Az ilyen típusú gyakorlatok, rengeteg energiát felemésztenek, na de ami utána jön... Talpig vizes voltam.  Annyira jó volt, borzasztó erősnek éreztem magam. Edzés után erősnek! Csodálatos volt. :)
Ezen felbuzdulva ma természetesen edzőtermes napot tartottam. Bemelegítésnek 10 perc biciklizés volt a program, majd a most már szokásos lábgyakorlatok (még tartozom egy beszámolóval ezzel kapcsolatban). A végét megkoronáztam egy kis has edzéssel. De milyennel! A gymbosst 10/30-as intervallumra és 6 körre kell beállítani, majd elvégezni a következő gyakorlatsort, egymás után kétszer:
  1. Támaszkodás a talajon (10 mp)
  2. Lábhúzás oldalra (30 mp)
  3. Támaszkodás a talajon (10 mp)
  4. Hegymászó (30 mp)
  5. Támaszkodás a talajon (10 mp)
  6. Térdhúzás keresztben (30 mp)
Valószínűnek tartom, hogy ez a mindössze négy perces gyakorlatsor a kedvencemmé válik, mert rövid és intenzív. A nehézsége ellenére jobban élveztem, mint a 10 perces biciklizést: borzasztóan untam magam tekerés közben. A elliptikus trénert még ki sem próbáltam élesben, mert az sem lehet túl izgalmas. Ott vannak a súlyzók, a bordásfal, a terheléses, akkor inkább azokat használom. Jobban formálnak, mint a taposó és társai. A súlyzós edzésnek érzem már a pozitív hatásait, remélem előbb utóbb szemmel látható lesz az eredménye. Felsőtestre kellene holnap edzenem, a héten eddig a hátam miatt elmaradt.
Mielőtt még elfelejtem: tegnap megvolt a guggolásból az első lépés haladó szintje: gyertyaállásban kell a térdet a fejhez húzni 2x25 ismétléssel. Holnap jöhet a halad szint, aztán lépek a kettesre. Nem akarok ám gyorsan haladni, de a fejjel lefelé guggolás inkább mókás, mint hasznos. :) A híd első lépése is megvolt, 30 ismétléssel. A guggolás mellett a hátam megerősítése a fő célom.

0 Comments:

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012