Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2012. augusztus 23., csütörtök

Egylábas guggolás: nem lehetek ilyen béna

Tegnap este jól kiszúrt velem a blogger: vissza akartam vonni egy sortörlést, erre kitörölte az egész bejegyzést és azon nyomban el is mentette. Elveszett a majdnem kész beszámolóm az automatikus mentésnek köszönhetően. Elég morcos voltam ettől. :(
Kedden végül nem tartottam teljes pihenőnapot, súlyzóztam bicepszre és vállra, mellé pedig hasaztam is. Tegnap pedig megvolt az első szabi utáni edzőtermes napom. Eddig evezőpaddal melegítettem, tegnap ugrókötelezéssel és biciklizéssel. Így utólag, nem volt jó ötlet: kicsi húzódást érzek a bal combomban hátul. Biztosan nem melegítettem be eléggé. Marad az ugrókötél-evezőpad párosítás. Nagyon szenvedtem edzés közben, a teremben 32 fok volt és a szokásosnál jobban megviselt, a végére megfájdult a fejem is. Kezd sok lenni a kánikulából.
Az edzéstervem még alakulgat, kicsit több is megy, mint ahogy először gondoltam. Viszont: ha egy gyakorlatnál az első sorozatot kisebb súllyal csinálom, majd a másodiknál emelek a nehézségen az jó? Vagy egy edzésen belül ugyanolyan súlyt használjak? Szemügyre vettem a súlyzókészletet, ami használok. A rúd 3,5 kiló, nem pedig 2, ahogy eddig gondoltam: tehát a jelenleg guggolást 13,5 kilóval csinálom. Már egy ideje foglalkoztat az is, hogy a tapasztaltabbak hogy számolják a guggoláshoz használt súlyt: saját testsúly+a súlyzó? Ha valaki 75 kilóval guggol, az nem mind a vállán van, ugye? (Mekkora amatőr vagyok! :D )
Fegyencedzés: a nyolcadik lépés könnyebb, mint a hetedik
Aztán, egylábas guggolás. Nem tudom, nem tudom, nem tudom megcsinálni. A fegyencedzést alaposan áttanulmányoztam és egyre biztosabb vagyok benne, hogy a hetes és a nyolcas lépést fel kell cserélni és a végrehajtás sem mindegy. Zuzana székes megoldása teljesen használható, mert egy szék sokkal praktikusabb és biztosabb támaszték, mint egy labda. Egyre alacsonyabb székkel gyakorolni sokkal kivitelezhetőbbnek tűnik, mint labdán egyensúlyozni. Borzasztóan idegesít, hogy nem tudok egy lábbal guggolni, ezért újra elkezdek tudatosan rákészülni. Csak a székes módszerrel. Az elmúlt évek milliónyi guggolása és kitörése után nem szeretnék az első lépéstől indulni. Nem vagyok én ennyire béna, csak nem elég erősek a lábaim. 
Ma Zuzana módszerével végül csináltam mindkét lábamra 5 sorozatot 8 ismétléssel. Jól ment, de az egyensúlyérzékem még nem az igazi. 


 Azt a hasazási módszert, amit az előző bejegyzésemben mutattam, nem sikerült végül kivitelezni. A teremben nem csúszik annyira a padló,mint kellene: sem a papírlap, sem a törölköző nem vált be. 
Holnap pedig újra edzőterem, talán ezúttal kicsit nagyobb eredménnyel és kevesebb fejfájással.

10 Comments:

Angi
2012. augusztus 23. 20:41  

Ha valaki 75 kilóval guggol, akkor az mind a vállán van, igen :)

A 13.5 kg nagyon jó arra, hogy begyakorold a mozdulatsort és hogy a térdeid szokják a szokatlan típusú terhelést. Tartsd ezt egy ideig, és innen menjél fel később 1-2-3 hetente mindig csak pár kg-ot. Évekbe is beletelhet, mire elérsz egy nagyobb súlyt, nem kell kapkodni, mert aki kapkod, az előbb vagy utóbb, de elég könnyen lesérül.

Hogy milyen módszerrel edzel - növeled-e sorozatonként a súlyt és mellé csökkented az ismétlésszámot vagy állandó ismétlésszámmal és súllyal dolgozol - Te döntöd el. Kezdőknek javasolt az állandó és magasabb ismétlésszám.

Ugyanez igaz a fegyencedzés egylábasára is. Nyugodtan kezdd el a kezdő lépésektől, ha korábban nem tetted. Ugyanis az a lényeg, hogy bele kell nevelődni. Most fekvőben én is visszamegyek majd a falhoz, hiába tudom a 6. lépést! A vállam begyulladt és most várom, hogy ez elmúljon és utána nincs mese, elkezdem elölről. A Fegyencedzésben van egy teljes fejezet, ami arról szól, hogy legyünk türelmesek és megfontoltak. Így érhetünk el csodákat, de aki türelmetlen, az 1-2 év múlva is ugyanazon a szinten megakadva szenved.

A székes megoldás jó, van, aki könyveket használ és alkalomról alkalomra csökkenti az egymásra pakolt könyvek magasságát azzal, hogy kiszed közülük egyet:)

Noémi
2012. augusztus 25. 21:55  

Köszi a segítséget.Kicsit el vagyok még veszve a teremben, próbálgatom az erőmet. A 13,5 kg-ot egy darabig most tartani szeretném, nem akarok kapkodni. :)
Amíg ki nem derül, hogy segít-e a székes megoldás az egylábas guggolásban, nem akarom elölről kezdeni. Elég önfejű vagyok. :) Szerinted milyen gyakran kellene gyakorolnom?

Angi
2012. augusztus 26. 22:32  

Szerintem olvasd el azt a fejezetet, amit Wade erről írt és ha utána sem akarsz elölről kezdeni, ám legyen. Viszont én még fekvőben is visszamentem falat pumpálni, mert a magasabb szinteken majd nem csak 1-2 ismétlésre akarok képes lenni, hanem sokra... annak ellenére, hogy az első alkalommal egyből megcsináltam az első 3 szintet (sajna be is gyulladt a vállízületem, de most már hamarosan elmúlik). Nem muszáj hetekig tartanod őket, hanem csak addig, amíg nem sikerül a max könnyedén, úgy, hogy az utolsó ismétlés után érzed, hogy tudnál még csinálni jó néhányat. Akár 2-3 hét alatt is megteheted az első 6 szintet, aztán, ha minden megy, ugorsz a 8-ra. Hogy hányszor gyakorolsz... hát, attól függ, kínzod-e magad a maihoz hasonlóan más lábedzésekkel is, ha igen, akkor nehéz beilleszteni... szerintem 2-szer volna jó a fegyences guggolásból is szemezgetned, de ha sokat csinálod a többi lábedzést, talán 1 fér bele. Te hogy érzed?

Angi
2012. augusztus 26. 22:33  

ja meg annak ellenére mentem vissza falat pumpálni, hogy megy a 6. szint gyakorlata is, de nem az a lényeg...

Noémi
2012. augusztus 27. 21:15  

Tudom, hogy az ízületeimet is erősítenem kellene. Ezért van szépen fokozatosan felépítve az egész. Heti 2-3 gyakorlós nap, minden héten egy lépés. Azért ilyen lassan, mert tényleg nem akarom elsietni. Hat hét alatt jutnék el a jelenlegihez. Mit szólsz? Megpróbálom. Mert nem te vagy az első, aki ezt tanácsolja. Hallgatok rátok, meglátjuk mi lesz.
A válladnak jobbulást. Így hogy tudsz edzeni? :S

Angi
2012. augusztus 27. 21:29  

Bocsi, tegnap rájöttem ám egyből, hogy ismételtem magamat. Olyan vagyok, mint egy rossz papagáj :) Tudok edzeni szerencsére, nem csinálok semmit, amitől fáj, már szinte nem is érzem, de ezen a héten még nem akarok ráhajtani a vállamra. A falpumpálás nem viselte meg nagyon, szerencsére :) Tolódzkodni viszont nem tudtam, szerintem az is lehetett az egyik előidéző. Egyszerűen minden nap kapott a vállam, vagy jógában, vagy fekvőben, vagy tolódzkodásban, több, mint 1 hétig minden nap használtam, nem csodálom, hogy bejelzett. De örülök, mert emlékeztet arra, hogy figyelni kell a határainkra és mindig csak ésszel, okosan csinálni az edzéseket. Ez az egylábasaidra is igaz lesz :) Szerintem sikerülni fog, ne add fel!!

Noémi
2012. augusztus 29. 21:04  

Hát, a rossz papagáj végül elérte a célját, mert bizony igaza van! :D
A sérülések sajnos rádöbbentik az embert arra, hogy a rengeteg edzés ellenére egyikünk se terminátor. :) Én most a hátammal kínlódok megint. Nincs mit tenni, békén kell hagyni amíg kicsit jobb lesz. Jöhet ésszel és okosan a híd is. :)

Angi
2012. augusztus 31. 22:33  

A híd első lépése is már jól erősíti a hátat, ha jól csinálod. Amúgy pedig sokan javasolják későbbre hagyni magát a hídat. Én is szépen araszolgatok mindegyikben, valami csak lesz ebből :)

Noémi
2012. szeptember 1. 21:52  

No, másodszorra talán sikerül hibamentesen válaszolnom :D
A híd már kezdetben sem könnyű, az első lépéssel egyelőre elvagyok, nem szándékozom továbblépni. Fokozatosan emelem: 1x10, 2x10,3x10, ma már 4x10 volt. Ez gyors szerinted? A helyzet az, hogy a folytatás elég keménynek tűnik, ezért nagyon lassan haladok és ha soknak érzem, akkor egy darabig tartom az ismétlésszámot.
Ha nem ülnék egész nap munka közben, lehet nem lenne ennyi bajom a hátammal. De hát az irodai munka ezt teszi..

Angi
2012. szeptember 4. 17:10  

Ha bírod, akkor nem feltétlenül sok. Én mondjuk 2 sorozatnál maradtam, amíg el nem értem a kellő mennyiséget, mielőtt belevágtam 3 sorozatba. Ezekből csináltam egyre többet. Először csak 10, aztán 15, aztán talán 25, végül 30... valahogy így... mígnem össze nem jött a kellő mennyiség. El lehet pepecselni vele lassan, nem árt rászánni az időt tényleg.

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012