Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2012. március 17., szombat

Tavaszillat

Annyi kifogást hallottam már, hogy ki miért nem mozog és ebből kifolyólag miért kezd el pánikszerűen diétázni az első jó idő beköszöntekor. Én semmilyen kifogást nem tudok elfogadni. Bármelyik egészséges ember képes lenne heti párszor sportolni egy picit.
Azt mondják, a jó alak két dologból áll össze: 30 %-ban a mozgásnak, 70 %-ban az étkezésnek köszönhető. És mi a helyzet a pszichológiai részével? Fejben dől el minden. Aki azt mondja nincs ideje, saját magát beszéli le, mert így egyszerűbb. Nem akarásnak nyögés a vége, tetszik nem tetszik.

Nem fogadom el, ha valaki a munkára hivatkozik. Vannak napok, hónapok, mikor engem is komolyan akadályoznak a túlórák a napi edzéseimben. Vegyünk egy konkrét példát: decemberben teljes 3 hét maradt ki a francia utam miatt. Mit teszek ilyen esetekben? Mozgok a kevésbé húzósabb napokon. Ilyen egyszerű!
Ezt a hetet két pihenőnappal kezdtem, mert eléggé lefáradtam délutánra a meló miatt és nem akartam túlhajszolni magam. Viszont itt volt a négynapos hétvége: minden napra beosztottam magamnak az edzéseket.
A másik gond: van, aki munka közben nem tud rendesen enni, nem jut főtt ételhez. Én is ebben a cipőben járok, délután négykor eszem meg az ebédemet. Napközben egy 20 perces és egy 5 perces szünetem van. Igen, jól olvastátok, 5 perces. Leginkább szendvicseket eszem, de azt viszont úgy állítom össze, hogy tápláló legyen. Csoki, cukor, chips kizárva, ezek helyett gyümölcs van a tálcámon. Nem akarok magammal példálózni, de napi 8 órát a számítógép előtt ülve sem növesztettem terjedelmes feneket. Aki az étkezésre fogja, az biztosan nassol valamit napközben.
Összefoglalva: nincs kifogás. Szedje szépen össze magát mindenki. Gondolja át, mit is akar valójában. Aki lusta, az pedig csak nyavalyogjon.
Ehhez a témához kapcsolódik még egy kis történet, ami mindenképp le akartam írni az egyik bejegyzésemben. Van egy 35 éves nővérem: egyedülálló, nincs gyereke. Ahhoz képest, hogy semmit nem mozog, sikerült megőriznie az alakját (nem tudom, hogy csinálja :D). Tegnap egy játszótér mellett sétált el, mikor egy terebélyesebb nő mutogatni kezdett rá: "csak nem képzeled, hogy én ilyen leszek??!". A férjétől kérdezte ezt felháborodva. Nem tudom mi lehetett az ezt megelőző szituáció: valószínűleg a kedves férj sportra próbálta rábeszélni a feleségét, aki ezen teljesen kiakadt. Szegény nővérem, meg épp arra járt. Mondtam, neki, hogy ezt tekintse pozitívumnak. Mert a nő szemében ő volt a negatív példa, valójában azonban némi irigység lapult a mutogatás és a felháborodás mögött.
Bejegyzést régen írtam, az edzéseim azonban nem maradtak el. Gyakorlatilag folyamatosan izomlázam van valahol. Zuzana "ZWOW 8" videóját imádom. Az eddigieket nem éreztem elég erősnek, de ez odatett:


Kezdőknek kissé nehéznek tűnhet, de bátran próbálkozzanak vele. A következő gyakorlatokból áll:
  • Terpeszben guggolva előre-hátra ugrálás: 10 ismétlés (előre+hátra/1 ismétlés!)
  • Súllyal kitörés oldalra: 10 ismétlés (5 oldalanként)
  • Négyütemű fekvőtámasz keresztérintéssel: 10 ismétlés
  • Karon támaszkodva lábemelés oldalra: 10 ismétlés/oldal
Mindezt hatszor kell megismételi, így lesz ez az edzés körülbelül negyedórás. Én kiegészítettem a ZWOW3-al, ami fenékre és combra erősít. A kettő együtt a fenék alatt okoz izomlázat. Ott, ahol a narancsbőr előszeretettel szeret felbukkanni.
Csütörtökre és szombatra terveztem bodyrock napot, szerdán-pénteken-vasárnap a súlyzóké a főszerep. A hasamnak két kihívással "kedveskedtem":
  • 500 hegymászó gyakorlat időre:
  •  1000 ugrás ugrókötéllel
Utóbbi miatt kicsit büszke voltam magamra. Ötvennel kezdtem tavaly ilyenkor. Van értelme kitartónak lenni. :)
Holnap beszámolok a mai 12 perces combgyilkos edzésemről is. Addig pedig örülök a tavasznak. Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.:)

3 Comments:

Angi
2012. március 18. 5:34  

Nagyon igaz minden szavad! :)
Sokan mondták, hogy gyenge edzés, de szerintem nagyon jó... én a 8. ZWOW-ot 8 kilós súllyal egészítettem ki.

1000 ugrókötél... le a kalappal!

Noémi
2012. március 18. 12:20  

Köszi!:)

Én 6 kiló súlyt használtam, nyilván minél nehezebb, annál hatásosabb. Az új ZWOW viszont annyira nem tetszik, nem szeretem a fekvőket...

Angi
2012. március 18. 15:22  

Én szerintem ki fogom próbálni, csak az a baj, hogy a 100 fekvő programon nem tudom, mi gyengít... a túl sok vagy a túl kevés egyéb edzés hátra-vállra. Szerintem pihentetnem kéne kicsit.

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012