Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2012. március 29., csütörtök

Higgy magadban!

Mai célom egy 24 perces intervallum edzés volt. Zuzana egyik régi programja ihletett meg. Kicsit átalakítottam, mert a szabadban terveztem az elvégzését és oda súlyt kicipelni nem állt szándékomban. Délelőtt senki nem volt a csónakázótón, ott edzettem a madarak és fák között. Jó idő, napsütés, madárcsicsergés vett körül.
Magát az edzést 3 gyakorlatra terveztem meg, de négynek számít, mert az egyiket mindkét lábra el kell végezni:

  1. Ugrókötelezés páros lábbal (eredetileg nem ez volt a terv, de jobban esett így ugrálni)
  2. Kitörés rugózva, mindkét lábra
  3. Teljes guggolás (instrukciók itt)
Az órát 36 körre állítottam be, ami 10/30-as intervallummal pont 24 percnek felel meg. Ez volt az eddigi leghosszabb ilyen típusú edzésem. Tapasztalatok? Az elején könnyen belevág az ember, aztán úgy a fele körül jön a mélypont, ami egyet jelent az ismétlések csökkenésével. A 40 kitörésből szép lassan 20 lesz. Aki ezen nem tud átlendülni, az biztosan befejezi az edzést. Ezért mentem volna ki? Nem. Összeszedtem minden erőmet és folytattam. Hittem, hogy meg tudom csinálni és az utolsó köröknél újra felment az ugrások és guggolások száma. Megcsináltam. A végeredmény 473 ugrálás, 411 kitörés (jobb láb -203, bal láb 208) és 64 teljes guggolás lett. A combomnak nagyon odatett, nem győztem utána nyújtani. Hazaérve megkoronáztam egy 20 perces felsőtest edzéssel és némi hasazással.
Lett belőle "harci sérülés" is. Pár hete vettem a Tescoban egy műanyag ugrókötelet. Nem digitális, semmi extra, de nagyon gyors. Lehet bele súlyt is tenni, majd ha egyszer a Decathlon fele járok beszerzek valami ilyesmit. A lényeg, hogy elfelejtették ráírni a csomagolására, hogy "beépített személyi edzőt tartalmaz". Nem ajánlatos elakadni vele, mert ahogy nekiverődik a karomnak, fenekemnek, jó nagyot üt. Olyan, mint egy kis ostor! :D Minden hiba fájdalommal jár. Három piros csík van most emiatt a felkaromon, szerencsére többször nem akadtam el.
A mai nap jó volt. Újra be kellett látnom, hogy a sport megtanít küzdeni. Nem csak edzés közben, az élet minden területén!

6 Comments:

veroca
2012. március 30. 0:37  

Az én korbácsos ugrótrénerem is hasonlóan hatékony, csak az a lábujjaimon dolgozik, ha nem vigyázok és nem elég vastag a cipő... :P

Angi
2012. március 30. 6:44  

Én sportboltban vettem, fonott, először csak nem forgott körbe és folyton magába csavarodott, aztán mindkét fele kijött és így csomót kötöttem a markolaton túlhúzott kötélre... most meg túl rövid... minőség...

Noémi
2012. március 30. 12:12  

A fonott kötelek könnyűek, ezért nem csípnek. Nekem is van egy, aztán mióta megtapasztaltam, hogy a műanyagok mennyivel gyorsabbak, jobban szeretek azzal edzeni. Erre a Tescosra a barátom beszélt rá, de érdemes volt megvenni. Nem hagy megállni! :D

Süviandi
2012. április 1. 8:03  

Én is a Tescoban vettem az enyémet és a tapasztalatom is hasonló. Általában onnan tudom hogy fáradok, hogy össze vissza csapkodom magam :). Jó megoldás ennél a típusnál, hogy könnyen lehet állítani a hosszán is.

Angi
2012. április 1. 17:51  

Végeredményben érdemes ott venni?

Noémi
2012. április 1. 19:10  

Én az ostorommal elégedett vagyok. A digitális 3 alkalmat bírt ki! Ez a mostani tescos olcsó, gyors, súlyozható, állítható. Nem vált ketté a kötél része, mint a LIDL-ben vásároltnak. Vannak komolyabb kötelek, persze, de nekem ez most pont megfelel.:)

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012