Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2012. február 25., szombat

Ugrókötéllel a lapos hasért

Ma aktív pihenőnapot tartottam. A combomat és a fenekemet kétnaponta edzem: növeltem a súlyon, amint azt már említettem és 48 óra alatt van ideje az izmaimnak pihenni és fejlődni. A köztes napokon ugrókötelezek, hasazok vagy felsőtestre edzek. A mai ugrókötelezésem igazán ütősre sikeredett. Szeretem kivinni magammal a gymboss órát. Intervallum edzés formájában azt remélem, még hatékonyabb lesz az ugrálás. Ma a következőképpen állítottam be:

  • Pihenő: 10 mp (ezzel indul)
  • Edzés: 30 mp 
  • Körök száma: 18
Ha utánaszámoltok, ez pontosan 12 perc. Szeretem feszegetni a határaimat. Hétközben kevésbé vagyok energikus, akkor a felével, 9 körrel edzek. Megduplázni merész vállalkozás, de megéri. Pontosan 800-at ugráltam le a 12 perc alatt. Ez egy olyan mennyiség, ami napokig feszesen tartja a hasat. Az utolsó 8-10 kör nagyon nehéz, de sikerült átlendülnöm a holtponton. Lapos hasat akarok és ezért meg kell dolgoznom. Rengetegszer elő kell még vennem a kötelemet, de tudom, hogy sikerülni fog. Utána még hasaztam 5 percet és edzettem 20 percet vállra. Kellemes volt. :)
Szerdán puszta kíváncsiságból betévedtem egy update üzletbe. Elsősorban kenyeret kerestem, de ha már ott voltam, alaposan szemügyre vettem a termékeket. Egy átlagembernek szerintem kicsit drága. Az üdítők ára 300 Ft körül mozog: ez nem sok, az agyoncukrozott Cappy is ennyibe kerül. De: a tészták 750-800 Ft-ba kerülnek! Voltak még édességek, készételek, de mindegyik árát indokolatlanul magasnak találtam. Végül egy 300 grammos kenyérrel távoztam, 450 Ft-ba került. Meglepően sokan voltak ebben az icipici üzletben, fiatalabbak és idősebbek egyaránt. Ebből én a következő megállapításra jutottam: az emberek tisztában vannak vele, hogy egészségesebben kellene étkezniük, de tenni mindezért nem szeretnének. Egyszerűbb bemenni a boltba és megvenni az update ételeket? Lehet. Mindenki a táplálkozásban látja a kiutat. Mozgás nélkül azonban nem ér semmit a diéta.


Maga a kenyér nem rossz, de nem is finom. Kalács állagú, de mivel előrecsomagolt, egy kicsit száraznak találom. A magok vágáskor leesnek róla, utólag felkapargatni macerás. Sok benne a fehérje, 100 grammban több, mint 11 gramm, de nem ér annyit, hogy még egyszer ilyet vásároljak. :)

9 Comments:

Süviandi
2012. február 26. 9:30  

Hajrá lapos has! A kenyérről jut eszembe, tegnap Katus Attila csinált egy kis reklámot magának edzés után. Új vállalkozásba fogott és piacra dobtak Starlight termékcsalád nevű cuccot. Elmondása szerint csökkentett szénhidráttartalmú, de rostban gazdag és finom. Egy próbát lehet megér.
Én a Tescoban szoktam venni a kenyeret 200 Ft 500 g, Laurapan nevű teljes kiőrlésű rozskenyér.

Névtelen
2012. március 5. 17:11  

Szia!

Most találtam rá a blogodban, nagyon megfogtak az itt leírtak:)
Én 2 éve körülbelül, hogy a teljes életmód váltás és mozgás mellett tettem le a voksom. Közel 15 kilótól sikerült megszabadulnom. Jeleneleg a 164 cm-emhez 54 kg vagyok. Amin most szeretnék változtatni, hogy feszesebb, szépen formált testet szeretnék. Jelenleg heti 4-5 alkalommal járok edzőterembe, sokat fejlődtem az elmúlt 2 hónap alatt. Mellette megvan a kardio edzés is, heti 2x alakformáló óra keretében( vegyesen vannak ugribugrs és erősítő gyakorlatok)
Illetve nyáron végigcsináltam az insanity edzést.
Szeretnék tanácsot kérni tőled a táplálkozással kapcsolatban. Cukrot, fehérlisztet én sem eszem, viszont nem tudom h mennyi ch-t illetve fehérjét kellene ahhoz ennem, hogy a hasam szép lapos, kimunkált legyen. Illetve azt szeretném még kérdezni, hogy a fehérjeport te edzés után iszod? látod eredményét? nekem a zero isobest van a scitestől. Viszont mostanában hanyagolom az ivását....
Nagyon örülnék, ha étkezési tanácsokkal is ellátnál bennünket, hogy te hogy csinálod... Köszi: Ancsika

Noémi
2012. március 5. 22:02  

Szia,

Először is üdv a blogomon!Ha tetszik, tessék bátran hozzászólni mindenhez!:)
Gratulálok ahhoz a mínusz 15 kilóhoz. :) Annyiszor mondom a fogyni vágyóknak, hogy elhatározás nélkül nem jutnak előbbre. Ha ő maguk nem hiszik el, hogy képesek rá, akkor sosem fog sikerülni. Mennyi idő alatt sikerült leadni ennyit?
A táplálkozással kapcsolatban: nem vagyok híve a számolgatásnak. Egyél sok zöldséget, fehérjedús ételeket, halat, tojást, kerüld a cukrot és a finomított lisztet és mellette idd a turmixot. Mikor? Én edzés vagy lefekvés után szoktam. Egy kimerítőbb torna után felüdülés meginni. Feltölt energiával: ilyenkor az izmaid "éheznek" a fehérjére. Ajánlok mellé gyümölcsöt, úgy jobban felszívódik. Én napi egy turmixot iszom, ha valami miatt kimarad az edzés, akkor az esti órákra hagyom: éjszaka van ideje beépülni. És látom eredményét:tavaly kezdtem el inni és elértem az eddigi legjobb formámat.
Az izmos és feszes testhez jó alap a konditerem, bár én esküszöm rá, hogy mindezt otthon is el lehet érni. A tinglitangli aerobic óráknak viszont nagyon nem látom értelmét. Ha zsírt akarsz égetni, szerezz be egy ugrókötelet vagy kezdj bele az INTERVALLUM edzésekbe. Hallottál már róla? Többet érnek, mint bármelyik alakformáló óra. Rövidek és intenzívek. Ez a mozgásforma és az ugrókötél is fogyaszt, feszesít és szép hasat formál.
Nekem rengeteget segítettek.
Ha tényleg igény van rá, írok egy bejegyzést a közeljövőben a vacsoráimról például. De semmi extrára nem kell gondolni, mert nem szeretem agyonbonyolítani az életemet. :)
Dolgozom, nincs időm kalóriákat számolgatni. Egy hétköznapi ember szerintem képtelen napi 24 órát a testével foglalkozni...

Névtelen
2012. március 6. 14:11  

Köszönöm szépen a reagálást! Már én is gondolkodtam az ugrálókötelezésen ... a beszerzés már megtörtént:)
Akkor itt a jóidő, és bele is kezdek, és sztem csatlakozni is fogok egy-két kihíváshoz!
Igen az aerobic nagyon tingli-tangli mondjuk az insanitíhez képest, de a közösség kárpótol. Nyáron júniustól úgyis szünet, akkor megint tervezem a 60 napot megcsináéni. Ismered??
Köszönöm a kaja tippeket. Annyi lenne még a kérdésem, hogy te teljes kiörlésű termékeket eszel? Mert én nagyon érzem szükségét az ilyen jellegű szénhidrátnak a súlyzós edzések mellé.
A héten átgondolom a kajatervemet, és jövőhéttől elkezdem a fehérjét inni, annak megfelelően, ahogy írtad. Méegyszer köszönöm, és sztem biztos fogok még jlentkezni.
A.

Jágó
2012. március 17. 18:55  

Jó olvasni, hogy szépen kiművelted magad elméleti téren is. :)

164cm-es 54 kg-os hölgynek meg 1400 kalóriás diétát tanácsolnék.

Noémi
2012. március 18. 12:18  

Hát, igyekszem alaposan utánaolvasni mindennek, de mégis úgy érzem, el vagyok veszve még a táplálkozást illetően. Tudom mit és hogyan kellene, de a gyakorlatban alkalmazni nem mindig sikerült tökéletesen.:)

Orsi
2013. március 19. 16:50  

Hali!
Most találtam rá az oldaladra és meg kell mondjam megfogtál.A minap vásároltam egy ugrálókötelet,ugyanis a régit sajnos kinőttem :P
Kicsit szkeptikusan állok hozzá az ilyen dolgokhoz,de olvasva az írásaidat meghozta a hitemet!Hajrá lapos has :)

Noémi
2013. március 27. 21:14  

Szia Zag-zig! Hetek alatt óriásit lehet fejlődni az ugrókötelezésben. Vágj bele bátran, ha nekem ment, neked is fog!:) Sok sikert hozzá! ;)

Névtelen
2014. június 23. 13:36  

Szia!én is most találtam rá a blogodra.a hulahoop karikáról mi a véleményed?1éves a babám és itthonra csendes sportot kell választanom mert akkor tudom csinálni ha alszik.így az ugrálás egyenlőre kizárva.

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012