Miért jó ugrókötelezni? - Bármilyen sporthoz hasznos lehet kiegészítésképpen vagy csak úgy, napi mozgásnak.
Gymboss timer - Ugrókötelezéshez és bodyrock edzéshez is rendkívül praktikusnak bizonyult
Pár szó a kitartásról - Saját magamért sportolok.
Tavaszillat - Imádom, mikor kisüti a szemem a nap ugrókötelezés közben.

2012. február 15., szerda

"Kezek szabadon"

Van, hogy nincs kedvem edzeni. A hétvégém sajnos elég rosszul sült el, emiatt a kedvem sem volt túl jó. Ilyen esetben nem erőltetem a mozgást. Fontos, hogy ne érezzem kényszernek. Edzeni örömből és nagy kedvel kell. Ha ez nincs meg, akkor nem kényszerítem magam. Csokit is ettem. Étcsokit, finom volt. Nem érzek lelkiismeret furdalást emiatt. Pár éve volt egy időszakom: akkoriban kezdtem el edzeni és azt hittem összedől a világ, ha kihagyok egy edzést. Sőt: ideges és frusztrált voltam, ha valamiért elmaradt. Hülyén hangzik, ugye? Pedig így volt. Ma már nem így állok hozzá. Két nap szünet semmi, ha meg egy hétig nem tudok maximumot teljesíteni, akkor sincs gond. Lesz rá száz alkalmam, hogy bepótoljam.
Nálam az edzés örömforrás és eszköz egyben. Örömöt érzek, ha edzés után elégedetten belefeküdhetek egy kád forró vízbe vagy mert a számok alapján jobb vagyok, mint pár hónapja. Eszköz arra, hogy formáljam magam: testileg és szellemileg is. Erősebbnek érzem magam és határozottabbnak. Kell ennél több?
Mára szerettem volna egy bodyrock edzést, ugyanis ugrókötelezés hiányában csak így tudom formálni a hasamat. A következő videót választottam:



Amint a nevéből is kiderül, ebben fekvőtámasz nincs. Elsősorban combra dolgozik, de van benne némi hasizomgyakorlat is. A gymboss órát 10/50 (ez egy perc) intervallumra kell állítani és 20 körre. Ez annyit jelent, hogy 10 mp pihenővel indul, majd 50 másodperc van az első gyakorlatra. Utána újra pihenő, majd jön a következő gyakorlat. Mindez 20-szor ismétlődik, így az edzés 20 perc hosszú.
A gyakorlatok a következők:
  1. Egy helyben ugrálás terpeszben (51, 52)
  2. Felállás a szőnyegről, kéz nélkül (9, 9)
  3. Egy helyben ugrálás terpeszben (52, 51)
  4. Lábemelés fekve, jobb láb (23, 23)
  5. Lábemelés fekve, bal láb (26, 25)
  6. Egy helyben ugrálás terpeszben (52, 52)
  7. Ugrálós kitörés (29, 22)
  8. Egy helyben ugrálás terpeszben (53, 50)
  9. Csípőemelés fekve, labdával (22, 24)
  10. Egy helyben ugrálás terpeszben (53, 52)
Ezt a sorozatot kell tízszer megismételni. A zárójelben az általam teljesített ismétléseket láthatjátok. A videón a gyakorlatokat érdemes alaposan megnézni, különösen az egy helyben ugrálósat, mert arra épül az egész. Én a tömött labda helyett sima focilabdát használtam.
Magáról az edzésről pedig: kezdők csak akkor próbálják ki, ha már van némi állóképességük. Nem egy halálos 20 perc, de el lehet fáradni tőle. :)

2 Comments:

Vivi
2012. február 24. 10:35  

Hétvégén lehet kipróbálom ezt, nem tűnik olyan vészesnek. Izomlázat okozott valahol?:)

Noémi
2012. február 24. 21:59  

Igen, a derekamban. Egyenes hát kell a terpeszben ugráláshoz, gondolom attól.:)

Minden jog fenntartva © Formabontás A weboldalt készítette: Bárány István, 2012